torsdag den 7. februar 2013

Et uldent bolche!!

Ja den bestilling kom min datter med i efteråret. Da årets hueproduktion til familien, skulle igang :)
Hun ville gerne have en fin tophue, der lignede slik. Det var lidt væk fra min oprindelige tanke, med nogle fine huer i støvede farver og lækre pasteller, som kunne matche vintergarderoben.
Men i gang måtte jeg jo. Tog datteren i hånden og hun valgte garn i mange forskellige nuancer, måtte dog lige sætte en grænse, da hendes valg kom til min og Hr.Rs hue, for der blev jeg lidt tvivlsom.
Hjemme stod jeg med en masse farver, ja næsten som en slikbutik og nåede frem til, at den simple løsning måtte være nogle bolchestribede huer, med knald på farverne.
Tidligere i året havde jeg hæklet div. Tophuer i barselgaver, til små lækre babyer og deres mødre, så det blev inspirationen til årets huer herhjemme, en slags alm beanie med pompom :) eller med en kyskage, som den største ynder at kalde den.
Disse huer har så prydet garderoben hele vinteren, og fået mange kommentarer og spørgsmål om bestillinger på gaden, blandt venner/familie og i institution.
Så tænkte da jeg igen blev spurgt i den stores bh i mandags, at nu måtte de vist deles herinde.
Min skeptis omkring det vilde farveorgie er gjort til skamme og nej hvor har de frisket op i vinterens dystre kolde garderobe :)
Så lige en opfordring til, at slå sig løs i de vilde farver også i vinterperioden og ikke kun i de spirende forårs og sommer beklædninger..

Her ses et udvalg af huerne herhjemme fra :)
Den gule/pink stribede m. Mint pompom har klædt den mindste, den lilla med en blandet pompom samt den orange/lilla stribede m. Blå pompom har pyntet den ældste og ja den brune med grå pompom er Hr.Rs, selv har jeg nydt varme ører i kulden, m en karrygul hat med koksgrå pompom.
Og vi er lette at spotte ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar