onsdag den 12. juni 2013

Mudderpøl med snotklatter...

... Så fin var min datters beskrivelse af dagens ret, da hun stod i køkkenet og hjalp mig med at fremstille gnocchi med et tja ret alternativt udtryk.. Men trods synet kunne det nu sagtens spises ;) Jeg sprang en dag over igår, det var endnu en restedag og jeg var træt og havde egentlig intet at sige eller vise, men kan da fortælle at min dag self indeholdt en lækker is ;) Men idag bagte hr.R foccacia, eller ja det var nok nærmere et italiensk madbrød med salt, rosmarin, basilikum og en smule fennikel.. Min mand er ikke anderledes end resten af klodens mænd, han har aldrig små armbevægelser og et til tider mindre storhedsvanvid (næsten altid på en god måde ;) ) idag var ingen undtagelse, og dette er det fine diskrete lille brød der kom ud af ovnen idag ;)
Men godt smagte det, og det store brød passede gevaldig fint, til vores ret så rustikke spinat-gnocchi, i deres mudder af valnødde-ricotta pesto ;)
Og så lige en underlig jubel til sidst, jeg har lige læst at det snart vil blive, vådt og køligt i vejret igen, som den gængse dobbeltmoralske dansker jeg nu er, sidder jeg efter det sidste halve år at have tigget om sol og sommer, og jubler lidt ved tanken om det mere grå vejr.. Efter en uge, i shorts, men med stadig blegfede ben, som nok aldrig lærer at blive venner med farvepalletten over knækket æggeskal, ser jeg frem til igen at kunne pakke dem væk i lange benklæder uden at svede væk. Derudover glæder jeg mig til ikke at være knaldrød i ansigtet, for det er i den anden grøft lidt for gode venner med solen. Og en tredje ting, må være at sove køligt om natten, for ihh hvor har det dog været varmt under dynen det sidste stykke tid ;) Hej Hej fra mig, fortsat god aften, jeg vil pleje min soltrætte og mætte krop, med min sofa og lidt koldt at drikke :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar