fredag den 7. juni 2013

Metaforisk ferie...

Måske Metaferisk??? Hmm Jeg er bare SÅ ferieklar!!!!! Ihhhhhhh hvor jeg drømmer mig laaaaangt væk!! MEN i år skal vi "desværre" ingen steder, jeg har vidst det hele året, det var en fælles aftale, fordi vi begge ønskede at bruge penge i hjemmet til renoveringer hist og her, og det bliver da også så lækkert med forfriskning her hjemme ;) alligevel har jeg siden februar drømt om diverse feriedestinationer, ghost-shoppet utallige ferielejligheder og booket fly, og for 11117389 gang planlagt vores sommerferie for næste år og jeg kan bare ikke vente!! Et af de lande jeg klart forbinder med ferie er Italien, ikke fordi jeg ikke har haft bedre ferier andre steder, men maden er bare ren FERIE for mig i Italien.. Så idag slog det mig, jeg har længe tænkt på at tage i "supermarco" herhjemme og shoppe en masse lækkerier, og nu falder trangen til ferie sammen med en forfærdeligt masse italiensk mel der skal bruges inden juli. Så jeg er ferieklar, klar til Italien, i min lille lejlighed. Jeg har planlagt Italiens uge i næste uge, begyndende imorgen.. Så vores madplan, idag startede vi turen på "rastepladsen" og tog på BurgerKing, for første gang siden vi sidst var på ferie, og det var et hit blandt de 2 små :) Men imorgen: hjemmelavet pizza, m. Bresaola, cherrytomater, mozzarella, feta, pesto, ruccola. Søndag: chorizo-kødboller med Perciatelli, tomatsauce og frisk parmesan. Mandag: gnocchi m. Valnødde/ricotta-pesto og foccacia Tirsdag: hjemmelavet pizza, m røget laks, spinat, æg og fløde Onsdag: sommer-tagliatelle (varm pastasalat m. Squash) Torsdag: kyllinge lasagne m. Tomatsalat Fredag: en smule spansk inspireret, så vi starter med tapas og så avgolemono :) Nu vil jeg forsøge at holde mig op på, at smide opskrift og måske et lille billede ind hver dag, men ja med min selvdisciplin, blir det måske nærmere en samlet Update om en uge ;) Derudover hører der jo obligatorisk, mindst 1! Is til om dagen, og mon ikke Hr.R og jeg i Italiens ånd, skal have et ekstra glas vin eller 2 ;) Så næste uge er jeg i Italien, og jeg glæder mig.. Andre der har ferieplaner i år og hvis ikke, hvor går drømmene så hen? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar